воскресенье, 18 декабря 2016 г.

Choreographer and Dancer Rashid Ahmedov Karacev. FABULOUS MONSTERS Anato...

https://youtu.be/BOanDwxxs5QThe Public youth theatre-studio Baku Chamber Ballet ("Terpsihora") appeared in 1982/83 on the base of the creative group of the degree show of the graduate балетмейстерского branches to Leningrad Conservatory of im. N. Rymsky-Korsakov (the class of N. N. Boyarchikova) Rashida Ahmedov Karacev, which has then him(it), having become by permanent artistic leader and choreographer-director.
Iznachalino group is conceived as experimental platform for making the new names on own сценариям his(its) leader development on music, mainly, classicist HH age, which previously did not appear on ballet scene. So, appeared: "Pomnte!" A. Melikova (1985) and "East poem" T. Bakihanova (1989), "Memories Bottom" M. Mirzoeva (1986) and "Inspiration" A. Ali-back (1986), "Good and Ill" T. Bakihanova (1983) and "Don Kihot" K. Karaeva (1994), "Ballad about winds" I. Kafarova (1996) and others In these work plastic decisions инспирированы literary-picturesque image, as has defined their genre and stylistic variety: poem, ode, gazelles, on the one hand, and engraving, history picture, group portrait, - with another.
Other layer of the repertoire of the Chamber ballet Tank is connected with product great западноевропейских composer. This is "Recollection about Manfrede" on muses. 3 symphonies Y. Bramsa (1987) and "Carnival animal" K. Network- Sansa (1987), "Temptation sv. Antoniya" on muses. P. Hindemita (1995) and "Spring bell" ["Schlagobers"] R. SHtrausa (1999), "Lost paradise" P. Hindemita (2001) and "Princess Gryoza" F. Pulenka (2000) and others production Data lyric poet-dramatic nature, develop such genres, as танцсимфония, ballet-parable, show-review and other.
In XXI age Chamber ballet Tank has shown: "Orfny - an Apollo" I. Stravinskogo (2002), "Sulamifi and Solomon" A. SHyonberga (2006), "Garolid in Ialii" Berlioza (2009) and others These projects noted motive экспрессионизма and постмодернизма.
Stating the theatre-aspic are personified with the help of choreographic lexicon, in which стилистика classical and неоромантического dance actively mingles with element modernist style-данса, free plastics and effective dance pantomime.



Камерный балет Баку («Терпсихора») – общественный независимый молодежный театр-студия. Возник в 1982/83 гг. усилиями группы энтузиастов-профессионалов во главе с бакинским артистом балета Рашидом Ахмедовым, выпускником балетмейстерского отделения Ленинградской консерватории им. Н. Римского-Корсакова (класс нар. арт. России Н. Н. Боярчикова).
Коллектив задуман как экспериментальная площадка для создания одноактных камерных постановок по сценариям его лидера на музыку, преимущественно, классиков ХХ века, которая прежде не звучала на балетной сцене.
В первые 15 лет студия показала балеты по партитурам азербайджанских композиторов: «Помнте!» А. Меликова (1985) и «Восточная поэма» Т. Бакиханова (1989), «Памяти Низами» М. Мирзоева (1986) и «Вдохновение» А. Али-заде (1986), «Добро и Зло» Т. Бакиханова (1993) и «Дон Кихот» К. Караева (1994), «Баллада о ветре» И. Кафарова (1996) и др. В этих работах пластические решения инспирированы литературными и живописными образами, что и  определило их жанровую и стилистическую принадлежность: поэма, ода, газели, с одной стороны, и гравюра, историческая картина, групповой портрет,  – с другой.
Затем, во 2-ой половине 90-х гг. и далее, Камерный балет Баку показал постановки на музыку западноевропейских композиторов: «Воспоминание о Манфреде» на муз. 3 симфонии Й. Брамса (1987) и «Карнавал животных» К. Сен- Санса  (1987), «Искушение св. Антония» на муз. П. Хиндемита (1995) и «Весенние колокола» [«Schlagobers»] Р. Штрауса (1999), «Потерянный рай» П. Хиндемита (2001) и «Принцесса Грёза» Ф. Пуленка (2000) и др. Данные постановки отмечены такими жанрами, как танцсимфония, балет-притча, спектакль-обозрение и иные.
В XXI  веке Камерный балет Баку вынес на сцену новые произведения: «Орфнй – Аполлон» И. Стравинского (2002), «Суламифь и Соломон» А. Шёнберга (2006), «Гарольд в Иалии» Г. Берлиоза (2009) и др. Эти проекты отмечены мотивами экспрессионизма и постмодернизма.
Постановки театра-студии воплощаются посредством  хореографической лексики, в которой классический или характерный танец дополнен элементами модерн-данса, свободной пластики и действенной танцевальной пантомимы.






РОЛИ Рашида Ахмедова Карацева
Камерный балет Баку
(на сцене Бакинской музыкальной академии
и ТЮЗа):
Стихии – «Времена года» А. Глазунова (1992),
Зло – «Добро и Зло» Т. Бакиханова (1993),
Дон Кихот – «Дон Кихот» К. Караева (1994),
999999999999989Св. Антоний / Дух отрицания – «Искушение св. Антония» П. Хиндемита (1995),
Художник – «Баллада о ветре» И. Кафарова 1996(),
`Манфред – «Воспоминания о Манфреде» Й. Брамса (1997),
Лев, царь зверей – «Карнавал животных» К. Сен-Санса (1996),
Шаман – «В честь маэстро Сен-Санса» (1998),
Владыка рая – «Потерянный рай» П. Хиндемит (1999),
Сказочник – «Весенние колокола» Р. Шьрауса (2000),
Протагонист – «Принцесса Грёза» Ф. Пуленка (2001),
Маски: Орфей – Аполлон – «Орфей - Аполлон» И. Стравинского (2002)



Roles of Rashid Akhmedov Karaseva
Chamber ballet Baku
(on stage of Baku music Academy
and Spectators):
Elements – "the four seasons" by A. Glazunov (1992),
Evil – "Good and Evil" bakihanov T. (1993),
Don Quixote – "Don Quixote" K. Karayev (1994),
999999999999989Св. Anthony / the Spirit of negation – "the Temptation of St. Anthony" by P. Hindemith (1995),
The artist – "the Ballad of the wind" 1996 I. Kafarov(),
`Manfred – "memories of Manfred". Brahms (1997),

The lion, king of animals – carnival of the animals by C. Saint-Saens (1996),
Shaman – "In honor of the Maestro Saint-Saens" (1998),
King of heaven – "Paradise Lost" by P. Hindemith (1999),
Storyteller – "Spring bells" Siragusa R. (2000),
Protagonist – "The Princess Dream" F. Poulenc (2001),
Mask: Orpheus – Apollo "Orpheus - Apollo" By Igor Stravinsky (2002)




Комментариев нет:

Отправить комментарий