вторник, 8 июля 2014 г.

Rashid Ahmedov Karacev. GOOD AND EVIL (T. Bakixanov)





 


 Baku Chamber Ballet (" Terpsichore ") - an
independent public youth theater studio. Originated in 1982 /83 . efforts of a
group of enthusiastic professionals, headed by Baku Rashid Akhmedov ballet
dancer , choreographer graduate department of the Leningrad Conservatory.
Rimsky-Korsakov Conservatoire (class N. N. Boyarchikov).


 Collective
conceived as an experimental platform for the creation of one-act chamber
productions scenarios of its leader, the music, mostly classics of the
twentieth century , which first sounded on the ballet stage .

In the first 15 years of the studio showed ballets by Azerbaijani composers of
the score : " Pomnte ! " Melikov (1985) and " East poem "
Bakihanov T. (1989), "In memory of Nizami" Mirzoev M. (1986) and
"Inspiration" A. Ali -Zadeh (1986), " Good and Evil "
Bakihanov T. (1993) and "Don Quixote" K.Karayev (1994), "The
Ballad of the Wind," Kafarov
I.
(1996 ), etc. In these works
inspired plastic solutions literary and pictorial images that
defined their
genre and stylistic affiliation: poem , ode , gazelles , on the one hand, and
the engraving , historical painting , group portrait - on the other.


 Then, during the
second half of the 90s . and further, Baku Chamber Ballet productions showed
the music of Western composers: " Memories of Manfred " to the music  on Brahms’s 3 Symphony (1987) and "
Carnival of the Animals " by Saint-Saens (1987), " The Temptation of
St. . Anthony " to the music P. Hindemith (1995) and "Spring Bells »
[«Schlagobers»] Richard Strauss (1999), "Paradise
Lost" Hindemith (2001) and " Princess of Dreams " by F. Poulenc
(2000) , etc. These performances marked genres such as dance symphony , ballet
is a parable , a performance- review and other.


 In the XXI century
Baku Chamber Ballet introduced a new stage work: " Orfny - Apollo" by
Igor Stravinsky (2002), " Solomon and Shulamith" Schoenberg (2006),
" Harold In Ialii " by H. Berlioz (2009 ), etc. These projects marked
motifs expressionism and postmodernism. Theater productions studio embodied by
choreographic vocabulary, in which classical and character dance added elements
of modern-dance, free plastics and effective dance pantomime.


 


 


 


 


 "Терпсихора"
не занялась делом (бизнес) и выполнена благотворительность, гуманитарных
программ имела отношение к эстетическому образованию младшего поколения.


 Все исполнение этих общественных театральных
постоянно переносов студии основатель и художественный директор неменяющегося
Rashid Akhmedov, и крик, они schayutsya согласно его оригинальной dramaturgical
разработке в музыке никогда не звучанной на национальной балетной сцене. Они
отражают кредо ho-rheograph, основанное на работах выдающихся композиторов двадцатого
столетия.


 Часто, отдавая должное в имя компании и
количество своих участников Началом Rashid Akhmedov предпочитает выбирать
замечательные работы палаты другими авторами. Речь и представление обычно
проведены в Оперной Студии и Театре для Молодых Аудиторий, с участием precast
исполнителей: нигде и прокладывая профессионалов. Обычно, студент школы балета.


 Работы этого экспериментального широко
отражения мастерской газетных и обзоров журнала, телевизионная и радио
программы, изложение и конференции.


 В течение существования организации здесь
несколькими поколениями молодых и честолюбивых танцовщиков, какое, благодаря
Палате Ballet Baku удалось решительно утверждать самим, чтобы показывать их
творческую силу. Из их источника студии "Терпсихоры" было "платформой"
для молодого и молодого людей. И это, дня, после более, чем 20 лет, театр
остается прокладывать proactively, создавая новое исполнение и растущее свежий
выполнение нажимают область балетных исследований kusstva Республика
Азербайджана.


 


 


 


 Камерный балет Баку («Терпсихора»)


 Камерный балет Баку («Терпсихора») –
общественный независимый молодежный театр-студия. Возник в 1982/83 гг. усилиями
группы энтузиастов-профессионалов во главе с бакинским артистом балета Рашидом
Ахмедовым, выпускником балетмейстерского отделения Ленинградской консерватории
им. Н. Римского-Корсакова (класс нар. арт. России Н. Н. Боярчикова).


 


 Коллектив задуман как
экспериментальная площадка для создания одноактных камерных постановок по
сценариям его лидера на музыку, преимущественно, классиков ХХ века, которая прежде
не звучала на балетной сцене.


 В первые 15 лет студия показала
балеты по партитурам азербайджанских композиторов: «Помнте!» А. Меликова (1985)
и «Восточная поэма» Т. Бакиханова (1989), «Памяти Низами» М. Мирзоева (1986) и
«Вдохновение» А. Али-заде (1986), «Добро и Зло» Т. Бакиханова (1993) и «Дон
Кихот» К. Караева (1994), «Баллада о ветре» И. Кафарова (1996) и др. В этих
работах пластические решения инспирированы литературными и живописными образами,
что и  определило их жанровую и
стилистическую принадлежность: поэма, ода, газели, с одной стороны, и гравюра, историческая
картина, групповой портрет,  – с другой.


 Затем, во 2-ой половине 90-х гг. и
далее, Камерный балет Баку показал постановки на музыку западноевропейских композиторов:
«Воспоминание о Манфреде» на муз. 3 симфонии Й. Брамса (1987) и «Карнавал
животных» К. Сен- Санса  (1987),
«Искушение св. Антония» на муз. П. Хиндемита (1995) и «Весенние колокола» [«
Schlagobers»] Р. Штрауса (1999), «Потерянный рай» П. Хиндемита (2001) и «Принцесса
Грёза» Ф. Пуленка (2000) и др. Данные постановки отмечены такими жанрами, как танцсимфония,
балет-притча, спектакль-обозрение и иные.


 В XXI  веке Камерный балет Баку вынес на сцену новые
произведения: «Орфнй – Аполлон» И. Стравинского (2002), «Суламифь и Соломон» А.
Шёнберга (2006), «Гарольд в Иалии» Г. Берлиоза (2009) и др. Эти проекты отмечены
мотивами экспрессионизма и постмодернизма.


 Постановки театра-студии воплощаются
посредством  хореографической лексики, в
которой классический или характерный танец дополнен элементами модерн-данса,
свободной пластики и действенной танцевальной пантомимы.


 


   


 


 


 


 


 


 


 Gara Garayev


 "Don
Quixote" (1993)

Fantasy ballet in 9 wanderings

Written and choreographer - Rashid Akhmedov

Premiere: December 20, 1993
FACES
Dryad

Wanders along the deserted
plain dull wanderer . He stumbles upon a half-dry trees - Koryak . In each of
the " Dryad " imagining him lurking enchanted beauty . But he vainly
chasing elusive shadows faces . Wanderer exhausted lowering TO ANY ground.

VISION . FANTASY .

It is surrounded by a host of Graces , who in his fevered minds are woven into
intricate patterns , teasing and enticing character. One of them agile, nimble
Panza, which supports a traveler in his loneliness . But providence separates
friends.

Innkeeper KIterIA

Wanderer is currently unknown city where young person sarcastically
welcomed the hapless traveler, exuding the right and left absurd compliments.
Suddenly it seems that crafty Wives turn into millstones . Smitten such "
treachery ", he falls in horror .

DELIRIUM

Driven mad by fear dreamer fancies that it pursues a knight of the moon, from
which it protects the faithful Panza . However tireless pursuer battling
traveler.

Dulcinea del Toboso

Wanderer delirious sees Innkeeper transformed into a beautiful lady who
would like to help in a hurry lover, caressing him, heals his wound. But, alas
, the mirage dissipated and beloved face melts into dusk.

reverie

His consciousness stirs vision. Appears Panza, which becomes the new
hope of a madman . But the fog obscures again clouded the mind of the dreamer .

QUEEN

Imagination brings stranger to the royal palace , where the maid of honor
sedately circling in Pavani . Blinded luxury guest, forgetting about any rules
of etiquette , Osma - Lebanon
dance with the queen himself . Fool banished from the palace.

cavalcade

In disarray, the traveler sees a gypsy , which he predicts a quick death
. And then in his heated imagination seems a series of images - Knight of the
Moon, Panza, the Furies pursuing and tormenting him. The stranger did not stand
: it something snapped , torn . He paused , as if in a stupor .

" DEATH " The Wanderer

Stream of consciousness of the hero , the agony .... He is afraid of
everything , clinging to life , inquisitive and wild hope looks at the faces of
the Dryads . But nowhere he finds no support . Suddenly it occurs soulful
fracture. He is preparing for the new space.



http://www.youtube.com/watch?v=nzMV7Crt2DA&feature=share&list=FLWNRMvJPrRP8Id5uwbGY8UA&index=19

Комментариев нет:

Отправить комментарий